ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ УЗАГАЛЬНЕННЯ І ПОШИРЕННЯ ДОСВІДУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ В „ОСОБЛИВИЙ ПЕРІОД” (2014 − 2018
DOI:
https://doi.org/10.33577/2313-5603.37.2022.292-302Ключові слова:
досвід, організаційне вивчення та впровадження досвіду, процес вивчення та впровадження досвіду, Система узагальнення та поширення досвіду, Збройні Сили України, особливий період.Анотація
У статті досліджено історичні аспекти функціонування Системи узагальнення і поширення досвіду Збройних Сил України в особливий період – з квітня 2014 року, з моменту початку Антитерористичної операції на Сході нашої держави, до січня 2019 року, коли розпочалося створення перспективної Системи вивчення і впровадження досвіду. Потреба у вивченні історії організаційного вивчення та впровадження у Збройних Силах України у вказаний період зумовлена тим, що формування перспективної Системи вивчення і впровадження досвіду базується на організаційній структурі та основних здобутках попередньої Системи узагальнення і поширення досвіду. Важливість і актуальність даного науково-практичного завдання визначається тим, що на сьогодні досі триває збройна агресія Росії проти України та існує висока ймовірність російського пономасштабного вторгнення до нашої держави, а також тим, що в українській історіографії відсутні дослідження, присвячені вищезазначеному питанню.
Стаття містить аналіз діяльності Системи узагальнення та поширення досвіду упродовж заключного етапу її діяльності „адаптування”, що відбувався після етапів „стагнація” (грудень 1991–травень 2013) та „реформування” (травень 2013–квітень 2014). Розглянуто чотири основні компоненти зазначеної Системи: організаційна структура; формалізовані процедури; засоби; підготовка особового складу.
Застосування Системи аналізу та поширення досвіду в особливий період (2014–2018) значно покращило оперативні можливості Збройних Сил України. Незважаючи на ці успіхи, результати війни на сході України показали неефективність вказаної Системи та визначили нагальну потребу кардинального вдосконалення організаційного вивчення і впровадження досвіду.
На основі передового досвіду та практики держав-членів НАТО у січні 2019 року у Збройних Силах України розпочалося створення перспективної Системи вивчення та впровадження досвіду, що базується на використанні досягнень та основних переваг попередньої Системи узагальнення та поширення досвіду.
Посилання
Cyert R., March J. (1963). A Behavioral Theory of the Firm. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 332 p.
Decree of the President of Ukraine № 303/2014 (2014). About partial mobilization. March 17, 2014.
Dyson T. (2019). The Military as a learning organisation: establishing the fundamentals of best-practice in lessons-learned. Defence Studies. Vol. 19. Iss. 2, pp. 107–129.
Dyson T. (2020). Organisational Learning and the Modern Army. A New Model for Lessons-Learned Processes. 1st Edition. Abingdon: Routledge. 276 p.
Law of Ukraine (2018). On the peculiarities of the state policy to ensure the state sovereignty of Ukraine in the temporarily occupied territories in Donetsk and Luhansk regions. January 18, 2018.
LL (2018). Plan to create a prospective Lessons Learned System in the Armed Forces of Ukraine. UAF General Staff. 27 November 2018. 7 p. [In Ukrainian].
LL (2020). Doctrine for Lessons Learned Process in the Armed Forces of Ukraine. VKP 7-00(01). 01 July 2020. 30 p. [In Ukrainian].
MSR (2018). Military Scientific Research, final report, code “DOSVID-A”, 2018. State registration № 0118u000090d. Lviv, National Army Academy, 2018. 92 p. [In Ukrainian].
MSR (2020). Military Scientific Research, final report, code “DOSVID-ZSV”, 2020. State registration № 0120u102708. Lviv, National Army Academy, 2020. 126 p. [In Ukrainian].
Nonaka, Ikujiro (1991). The knowledge creating company. Harvard Business Review. 69 (6): p. 96–104.
Pashchuk Y., Pashkovskyi V. (2019). Methodological approach to forming Prospective Lessons Learned System in the Ukrainian Army. Science and Technology of the Air Force of Ukraine. Kharkiv, National Air Force University. Vol. 4 (37), 2019. pp. 36-43. [In Ukrainian].
Pashchuk Y. (2020). The questionnaire development and survey of the Ukrainian Armed Forces personnel on the effectiveness of the Lessons Learned System. 125/NOV, 05 June 2020. Lviv: National Army Academy. 106 p. [In Ukrainian].
Pashchuk Y. (2021). Historical aspects of organizational learning in the Ukrainian Armed Forces in peactime (1991-2014). Military Scientific Journal. Lviv, National Army Academy. Vol. 35 (2021). pp. 44-57. [In Ukrainian].
SOP (2014). Temporary Standard Operating Procedures for Lessons Learned Process in the Armed Forces of Ukraine. August 9, 2014. 5 p. [In Ukrainian]
Verkhovna Rada of Ukraine (2015). On repelling the armed aggression of the Russian Federation and overcoming its consequences. Statement of the Verkhovna Rada of Ukraine №337-VIII (2015)April 21, 2015.
Ukrainian Pravda (2014). The National Security and Defense Council is launching a large-scale anti-terrorist operation with the involvement of the Armed Forces - Turchynov. April 13, 2014, 6:53 pm.
Wilk А. (2017). The best army Ukraine has ever had. Changes in Ukraine’s armed forces since the Russian aggression. Warsaw: Centre for East Studies. 44 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Відповідальність за точність поданих фактів, цитат, цифр і прізвищ несуть автори матеріалів.
2. Редакція матеріали не повертає.
3. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
4. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, у якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.