СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ ВИВЧЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ ТА ЇЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІД ЧАС РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ (січень 2019 – лютий 2022)

Автор(и)

  • Юрій Михайлович Пащук Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0631-6183
  • Андрій Юрійович Щеглов Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6484-0864

DOI:

https://doi.org/10.33577/2313-5603.38.2022.233-242

Ключові слова:

досвід, організаційне вивчення та впровадження досвіду, процес вивчення та впровадження досвіду, Система вивчення та впровадження досвіду, Збройні Сили України.

Анотація

У статті досліджено створення у Збройних Силах України Системи вивчення та впровадження досвіду у січні 2019 року, історичні аспекти функціонування даної Системи під час російсько-української війни (2014 – по теперішній час) до 24 лютого 2022 року, коли Росія розпочала повномасштабну агресивну війну проти нашої держави та її народу.

Формування вказаної Системи здійснювалося на основі попередньої Системи узагальнення та поширення досвіду, що діяла у Збройних Силах України з грудня 1991 року по грудень 2018 року. При створенні Системи вивчення та впрова­дження досвіду були використані передові теоретичні і практичні засади органі­заційного вивчення та впровадження досвіду, що розроблені і застосовуються у збройних силах країн ‑ членів НАТО.

Потреба у дослідженні історії організаційного вивчення та впровадження у Збройних Силах України під час російсько-української війни з січня 2019 року по 24 лютого 2022 року зумовлена насамперед важливістю такого дослідження для забезпечення більш ефективного функціонування Системи вивчення та впро­вадження досвіду в надзвичайно складних умовах триваючої російської збройної агресії. Також необхідність вказаного науково-практичного завдання визначається тим, що в українській історіографії відсутні дослідження, присвячені вищезаз­наченому питанню.

На сьогодні діяльність Системи вивчення та впровадження досвіду спря­мована на формування здатності Збройних Сил України реалізувати продуктивне організаційне (колективне) вивчення та поширення отриманих знань і бойового досвіду, трансформування таких знань і досвіду у відповідні коригувальні дії. Основне призначення даної Системи – забезпечити якнайшвидше (швидше за противника) адаптування українських військ (сил) до постійних змін у війні.

Стаття містить аналіз формування і діяльності Системи вивчення та впро­вадження досвіду у Збройних Силах України відповідно до головних спромож­ностей цієї Системи: організаційна структура; формалізовані процедури; засоби; підготовка особового складу.

Біографії авторів

Юрій Михайлович Пащук , Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів)

доцент кафедри іноземних мов та військового перекладу

Андрій Юрійович Щеглов, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, м. Львів

начальник лабораторії (військово-історичних досліджень Наукового центру Сухопутних військ

Посилання

Dyson T. (2019). The Military as a learning organisation: establishing the fundamentals of best-practice in lessons-learned. Defence Studies. Vol. 19. Issue 2, pp. 107–129;

Dyson T. (2020). Organisational Learning and the Modern Army. A New Model for Lessons-Learned Processes. 1st Edition. Abingdon: Routledge. 276 p.;

Dyson T., Pashchuk Y. (2022): Organisational learning during the Donbas War: the development of Ukrainian Armed Forces lessons-learned processes. Defence Studies, Volume 22, 2022. Issue 2, pp. 141-167;

Francisco Garcia de Paredes (2020). Why Are Lessons Not Learned, How Can Policy and Standards Ensure Data Exchange and Truly Enable Lessons to Be Learned. Interservice/Industry Training, Simulation, and Education Conference (I/ITSEC 2020). Paper No. 20225. 10 p.;

LL 2018. Plan to create a prospective Lessons Learned System in the Armed Forces of Ukraine. UAF General Staff. 27 November 2018. 7 p. [In Ukrainian];

LL 2020. Doctrine for Lessons Learned Process in the Armed Forces of Ukraine. VKP 7-00(01). 01 July 2020. 30 p. [In Ukrainian];

LL Handbook 2016. The NATO Lessons Learned Handbook. Lisbon: NATO Joint Analysis and Lessons Learned Centre. Third Edition. February 2016. 81 p.;

MSR 2020. Military Scientific Research, final report, code “DOSVID-ZSV”, 2020. State registration № 0120u102708. Lviv, National Army Academy, 2020. 126 p. [In Ukrainian];

NRU 2020. NATO Representation to Ukraine. Letter NRU 2020/082, Kyiv, Ukraine, 21 August 2020. 10 p.;

Pashchuk Y., Pashkovskyi V. (2019). Methodological approach to forming Prospective Lessons Learned System in the Ukrainian Army. Science and Technology of the Air Force of Ukraine. Kharkiv, National Air Force University. Vol. 4 (37), 2019. pp. 36-43. [In Ukrainian];

Pashchuk Y. (2019). Approach to improving the Ukrainian Army Lessons Learned Capability. 15th NATO Lessons Learned Conference. (м. Каркавелуш, Португалія, 14-16.10.2019). NATO LL Conference 2019 Magazine (14-16 October), p. 21;

Pashchuk Y. (2020). The questionnaire development and survey of the Ukrainian Armed Forces personnel on the effectiveness of the Lessons Learned System. 125/NOV, 05 June 2020. Lviv: National Army Academy. 106 p. [In Ukrainian];

Pashchuk Y. (2021). Historical aspects of organizational learning in the Ukrainian Armed Forces in peactime (1991-2014). Military Scientific Journal. Lviv, National Army Academy. Vol. 35 (2021). pp. 44-57. [In Ukrainian];

Pashchuk Y., Pashkovskyi V., Zvonko I. (2022). Performance of the System of lessons analysis and dissemination in the Armed Forces of Ukraine in the Special Period (2014-2018). Military Scientific Journal. Lviv, National Army Academy. Vol. 37 (2022). pp. 292-319;

SOP 2020. “Temporary Standard Operating Procedures for Lessons-Learned Process in the Armed Forces of Ukraine”. VKP 7-00(01).01.07. July 2020. 72 p. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ СУЧАСНОЇ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ